Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia - Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră
 
Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră
Conferinţa Internaţională „Managementul Carierei”

     


     Conferinţa Internaţională „Managementul Carierei” - 2015


 

     În perioada 4 - 6 noiembrie 2015, la Universitatea „1 Decembrie 1918”  din Alba Iulia s-a desfăşurat Conferinţa Internaţională „Managementul Carierei. Evenimentul a ajuns la a treia ediţie şi s-a bucurat de un real succes în răndul studenţilor şi elevilor participanţi.

 

     Prima zi a conferinţei a cuprins trei workshop-uri, respectiv:

     - De pe băncile universităţii către profesionalism şi performanţă”Workshop dedicat studenţilor, invitat: Dl. Tiberiu Ţăran, Director General al Hotelului „Cetate” din Alba Iulia; 

     - „Reconversia profesională: realitate sau vis? Model de bună practică”speaker: Dna. Laura Popescu, personal trainer;

     - „Workshop despre primii paşi spre succesul în carieră”, trainer: Dl. Felix Crişan, Co-fondator Netopia.

 

     În a doua  zi studenţii au avut şansa să audieze, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, prelegeri ale unor recunoscuţi specialişti în domeniul resurselor umane şi antreprenoriat, respectiv:

     - Ing. dr. Ioan Popa, Director General, TRANSAVIA S.A.; 

     - Iulia Săvuţiu, manager resurse umane, S.C.Verla SRL, Freelancer;

     - Dr.ing. Adrian Gherasin, Manager Mentenanţă,  Oana Tatiana, Manager Resurse Umane, Star Transmission Cugir; 

     - Felix Crişan, Co-fondator Netopia; Compania IPEC, Claudia Bica, Şef Departament Resurse Umane.

     La conferinţa din acest an au luat parte peste 500 de participanţi (similar cu numărul participanţilor ediţiei de anul trecut), în cea mai mare parte studenţi ai Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, de la toate facultăţile şi specializările existente, dar şi elevi din anii terminali de la liceele din municipiul Alba Iulia.

 

     A treia zi a cuprins o sesiune plenară de prezentare a unor lucrări ştiinţifice în domeniul managementului carierei, sesiune care a debutat cu prezentarea Municipiului Alba Iulia pentru invitaţii din ţară şi din străinătate, moment realizat de către Conf.univ.dr. Mihai Gligor, Director al Departamentului de Istorie al UAB.

   Un punct însemnat din programul din acest an a fost masa rotundă cu tema: Parteneriatul Universitate-absolvent-angajator. Modele de succes în carieră în comunitatea albaiuliană, la care au participat studenţi, absolvenţi, angajatori, cadre didactice, precum şi toţi cei interesaţi.

     Ca şi la ediţia de anul trecut, această masă rotundă a beneficiat de implicarea membrilor Asociaţiei Alumni UAB şi a fost moderată de către Dl. Drd. Lucian Docea, manager proiect, bun cunoscător al pieţei muncii din zilele noastre, colaborator constant al Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pe parcursul ultimilor ani.

     Ultima activitate a conferinţei a fost  teleconferinţa „Helping clients make better career decision”,destinată specialiştilor în consiliere vocaţională, susţinută de către Dl. Prof. Itamar Gati, Phd., Hebrew University, Israel, eveniment la care au participat consilieri şcolari căt şi alte persoane implicate în problematica consilierii în carieră. 

 

 

 


     Conferinţa Internaţională „Managementul Carierei” - 2014


 

     În perioada 5 – 6 noiembrie s-a derulat, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, cea de a doua ediţie a Conferinţei „Managementul Carierei”, unde speakeri de renume şi modele de urmat în dezvoltarea unei cariere profesionale au vorbit celor peste 500 de persoane prezente despre dezvoltare, evoluţie şi succes în carieră.

 

     Deşi aflată la doar a doua ediţie, formatul acestei manifestări a început să prindă contur şi să îşi segmenteze un public ţintă, format din studenţi, elevi în anii terminali, angajaţi şi angajatori, organisme publice, interesate de ceea ce înseamnă dezvoltare personală şi management al carierei.

 

     După prima zi a conferinţei, în care speakerii Marius Ghenea, Nicuşor Ruiu, Cezar Grigoriu şi Cristian Oneţiu au susţinut prezentări în faţa celor prezenţi, bilanţul a fost unul peste aşteptări, lucru dovedit de receptivitatea publicului prezent şi solicitările unor agenţi publici şi privaţi de a se implica în organizarea celei de a treia ediţii, care se va derula în anul următor.

 

     A doua zi a conferinţei, conform programului, a constat în derularea a trei workshop-uri, respectiv:

     - „Primul pas spre cariera mea!”

     - „Managementul Carierei începe încă din liceu şi din facultate!”

     - „Convergenţe calitative ale învăţămăntului superior în domeniul economic cu piaţa muncii”.

 

     Toate cele trei teme propuse au suscitat interesul celor prezenţi, singurele constrăngeri au fost cele legate de timp, care s-a dovedit a fi insuficient pentru dezbaterile ulterioare pe care le-au generat.